[NBFC #1] Balance

En tråd i 'Tilbakemeldinger & Rapporter' startet av Alphazo, 10 Feb 2015.

1. Alphazo

Alphazo
    Expand Collapse
    New Member

Ble medlem:
    8 Okt 2014
    Antall liker mottatt:
    3
    Tror de fleste er enige i at en jevn match er det som er mest moro når man spiller. De siste 9/10 rundene jeg har spilt på #1 har endt i ca. 600-0. Working as intended?

NBFC #1 var moro å spille på, jevne fighter. Nå er det mest, hvorfor gidder vi?

2. Google Adsense

Google Adsense
    Expand Collapse

3. tabmy

tabmy
    Expand Collapse
    Moderator
    Staff Member Moderator ServerAdmin

Ble medlem:
    23 Des 2013
    Antall liker mottatt:
    27
    Hei Alphazo. Det er veldig kjedelig for oss at du føler at dine matcher er ugjevne og dårlig balansert.

Det har seg likevel slik at det er utrolig vanskelig for oss å balansere et lag ut ifra hvordan den forrige runden gikk. Noen ganger fungerer det nøyaktig som det skal, og runden ender med 1-0 til et av lagene. Andre ganger virker det stikk motsatt, og som du opplevde: runden ender med flere hundre tickets mot null.

Spillere kommer og går, og noen runder er bedre enn andre. Det er tross alt mennesker som spiller, og det er menneskelig å feile. Derfor er det også grunnlag til å forstå at ikke alle runder spiller alle like bra. Det er ut ifra dette faktum at balanseringen blir et sjansespill som dessverre alt for ofte ikke virker optimalt.

Jeg kan forstå at det er kjedelig å være på den mest uheldige siden av balanseringen, men det har seg slik at noen må tape for at andre skal vinne. Igjen, så er det dessverre alt for ofte at balanseringen ikke virker, og gjerne da i flere runder etter hverandre. Dette kan også skyldes av at folk blir frustrerte og ikke gidder å spille mer etter en tapt runde, og auto-balance må forholde seg til de nye spillerene som kommer inn, og som du er kjent med, går dette ikke alltid like bra dette heller.

Du får bare holde motet oppe, og prøve å nyte spillet så mye du kan, og øv på å spille "i motbakke" for å bli bedre. Det som folk sier: "Det er i motbakke det går oppover".

Igjen: Vi er klar over at det ikke alltid går som det skal, men vi har tross alt hovedsakelig gode tilbakemeldinger på våre servere. Vi ønsker deg lykke til på slagmarken, og håper at du fikk svar på eventuelle spørsmål, selv om auto-balance ikke lar seg optimaliseres 100% med det første.

Mvh. tabmy - Serveradmin og moderator.

4. Alphazo

Alphazo
    Expand Collapse
    New Member

Ble medlem:
    8 Okt 2014
    Antall liker mottatt:
    3
    600-0 er dønn kjedelig uansett hvilken side man havner på. At et program/script ikke får det til 100% er forståelig, men her snakker jeg om total mangel på balansering. Det ble meget ujevnt både på spillernivå og at det ene laget kunne mangle 5-10 spillere.

Spilte i går kveld, da så det ut som balansering var oppe og kjørte igjen, da var det noen meget jevne runder.

5. VeloViking

VeloViking
    Expand Collapse
    Administrator
    Staff Member ServerAdmin

Ble medlem:
    20 Jul 2005
    Antall liker mottatt:
    109
    *kremt* balanserings-pluginet var deaktivert for noen dager siden, jeg har ikke sett denne posten før nå!

Beklager, bare si ifra om sånne ting, gjerne tagg meg i posten så jeg får beskjed om noe skulle være galt med serverne.

Mvh,
    Tommy.

Del denne siden