[NBFC #3] Spam på #3

En tråd i 'Tilbakemeldinger & Rapporter' startet av Nadar, 2 Jan 2015.

1. Nadar

Nadar
    Expand Collapse
    New Member

Ble medlem:
    22 Mar 2014
    Antall liker mottatt:
    0
    Jeg spilte en del på deres server tidligere, og jeg har vært medlem av platoonen lenge. I dag var jeg og spilte et par runder på #3 etter knapt å ha spilt BF4 de siste månedene.

Det kjører nå en ingame annonsering som annonserer med "midt på skjermen tekst" og ikke i chat teksten, som hele tiden maser om grunnleggende "strategier" for hvordan man skal spille. Det er meget plagsomt, og jeg ville anbefale dere å slå det av eller i det minste endre det til chat tekst.

"Tips"ene var mer eller mindre gode (mange jeg ikke er så enige i), men det mest irriterende er at de hele tiden dukker opp midt på skjermen og kludrer til der man skal se. Det var allikevel en ting jeg reagerte ekstra sterkt på, og det var det tipset som sa noe om at man ikke skulle forvente cheatere på nbfcs servere fordi dere streamet til pbbans og ggc.

Jeg vet ikke hva jeg skal si, om dere tror på dette selv eller bare sier det for å få lettlurte mennesker til å føle en falsk trygghet. Det er i alle fall helt feil. Som kjent er det bare de som tas av PB som bannes av ppbbans og ggc, og PB fungerer nesten bare på "public" cheats, dvs de få som bli laget og lagt ut gratis til massene. Det er sjelden betalcheatsene blir tatt, og "private" cheats som f.eks bedre klaner ofte har som er laget spesifikt for dem, tas ikke i det hele tatt.

Jeg sluttet stort sett å spille hos nbfc tidligere nettopp fordi det var for mange cheatere der, også blant de "faste" spillerne. Når jeg ser at faste spillere kan jukse uke ut og uke inn, så anser jeg det som håpløst og at ingen enten forstår hva som skjer eller bryr seg.

Jeg har jobbet en god del med anticheat i BC2, og vet hvor vanskelig det kan være, og hvor lett det kan være å la seg "mobbe" til ikke å tørre å gjøre noe av hylekoret som setter i gang med en gang man påpeker at noen jukser uten å ha "bevis" - som i praksis er ensbetydende med PB ban. Det betyr ikke at man bør stikke hodet i jorda og late som om hele problemet ikke eksisterer, og faste spillere som jukser er utrolig ødeleggende for servere generelt. Det provoserte i alle fall meg at denne teksten ble annonsert over hele skjermen, samtidig som det var flere som jukset der også disse rundene og spesielt en som gjorde lite for å skjule det.

2. Google Adsense

Google Adsense
    Expand Collapse

3. VeloViking

VeloViking
    Expand Collapse
    Administrator
    Staff Member ServerAdmin Støtter NBFC

Ble medlem:
    20 Jul 2005
    Antall liker mottatt:
    109
    Du kan slå av yell teksten med @noyell.

Når det kommer til faste spillere som cheater, må det nesten rapporteres skal det taes tak i.

Spillere blir sjekket opp realtime også, basert på stats, der bannes det daglig spillere. -------->

Så, vi streamer til Metabans, PPbans, GCC, ACI, BF4DB SAMT 3 forskjellige sjekker i det spillerne joiner serverne, har de mistenkelige stats, så er det rett ut.

En kan jo selvfølgelig jukse bare litt også, uten at disse verktøyene fanger det opp, og det er her det blir vanskelig. Ihvertfall hvis spillerne ikke blir rapportert.

Det at du sier at vi har hatt mange cheatere stiller jeg meg helt uforsående til, og vil gjerne vite hvem dette er, så send meg spillernavn på PM.

En annen ting er alle andre faktorer også som spiller inn, dette er et ganske buggy spill, så det er mange som tror folk cheater, når det i realiteten er spillet som ikke er helt som det skal være.

Flott om du kommer med video-bevis, battlerapporter eller andre ting som kan hjelpe oss å få tatt cheatere, dette tar vi seriøst.

Takk for at du kommer med tilbakemelding! ;)

Mvh, Tommy.
    Admin, nbfc.no

#2 VeloViking, 2 Jan 2015
    Last edited: 2 Jan 2015

Del denne siden